lunes, 24 de febrero de 2020

Una exposició per racons...

Hui han fet la primera exposició del temari, la qual  tractava sobre la wiki, el blog i la webquest.

Des del meu punt de visa, han exposat d'una manera diferente i molt interessant, ja que en comptes de fer la presentació fent ús del power point, han utilitzat una metodologia per racons on  han separat a la classe en 3 grups y cadascun se n'ha anat  amb un membre del grup. Cada memebre s'ha preparat la seua presentació en una cartolina, aspecte que cal descatar, ja que han explicat un tema sobre les tecnologies de manera analógica, però que ha donat molt bon resultat. Daquesta manera, van aconseguir que tots estigueren atents i interessats pel que contaven.


A més, voldria destacar que l'ensenyament de l'ús daquestes ferramentes es molt útil hui en dia, ja que és inevitables que en un futur ens facen servir tot tipus de recursos digitals i hem de saber utilitzar-los correctament.

domingo, 23 de febrero de 2020

I si viatgem a l'espai?

La sessió de hui ha consistit a expossar els diferents murals que cada grup hi havia creat. Dins d'aquestos havia d'haver una unitat didàctica sobre diferentes continguts. Alguns temes han sigut:els sentits, els valors ètics, els sentiments, la prehistòria, el cicle de l'aigua o la música.

Després de cada presentació haviem d'avaluar la composició, el contigut i l'exposició de cada grup. D'aquesta manera s'aconsegueix  desenvolupar el nostre pensament crític i una aprenentatge recíproc.

 El meu grup ha exposat el mural sobre l'espai. L'objectiu del nostre treball era demostrar que un contigut com és el sistema solar, es pot donar de manera lúdica i divertida. A més, pense que aquest tema té un gran interés per als xiquets, i això s'ha d'aprofitar. Per tant, de vegades s'han de deixar al costat els llibres tradicionals i fer ús d'una metodologia més activa.



 També, amb el nostre mural buscaven un disseny cridaner per a captar l'atenció dels usuaris, la qual cosa, creec que es va aconseguir amb éxit.


Les emocions


La sessió de hui ha consistit a exposar els murals que havia preparat cada grup. D'aquesta manera hem pogut veure més idees que ens poden ajudar en un futur, ja que cada grup  ha explicat un contigut diferent i d'una manera alternativa.

Tots els murals estaven molt bé desenvolupats, pero el més interessant ,en la meua opinió, ha sigut el de " Les emocions".,  Aquest proposava diferents formes de treballar els sentiments amb els alumnes i de com gestionar les emocions,  un aspecte que em pareix tant important com saber sumar.

Malgrat això, al curriculum moltes voltes s'oblida de donar aquests aspesctes amb els xiquets i per això els mestres hem de prendre la iniciativa i començar treballar-les!! 
Resultado de imagen de les emocions

Primer dia de classe


Hui ha sigut el primer dia de l'assignatura d'aules digitals ,en la qual, el professor ens ha fet  una introducció sobre el contigut que donarem a l'assignatura i com s'avualuarà. A més, hem fet els grups de treball i el Jorge ( el professor) ens ha assignat els temes de teoria que haurem d'expossar en un futur.

Al meu parer, hui en dia les tecnologies estan integrades totalment al nostre dia dia, i poc a poc estan introduint-se a l'àmbit educatiu, per tant com a futurs docents tenim la responsabilitat de dominar-les en la medida del possible per a fer un bon ús d'elles a l´hora de donar classe.