miércoles, 20 de mayo de 2020

Internet com a mitjà d'aprenentatge.


 L'últim vídeo de teoria el va realitzar el grup 14 i   va tractar sobre l'ús d'internet a l'àmbit educatiu.
Respecte al  disseny del vídeo, opine que és molt  visual i qee estèticament dona bon resultat.  Malgrat això, potser l'extensió del vídeo  i la velocitat a la que parlem que a voltes és una mica lenta es faça un poc pesat i coste mantindre l'atenció.

A pesar d'això es nota que hi ha molt de treball darrere, i cal dir que adaptar una exposició oral a un vídeo no es fàcil i més tenint un tema tan extens i teòric.


La família d'instruments.


L'última pràctica de l'assignatura va consistir a realitzar una seqüència didàctica amb la pizarra digital. 
EL meu grup y jo vam dissenyar unes activitats relacionades amb la música. L'objectiu d'aquesta era ensenyar als xiquets les diferents famílies d’instruments. 

El software em va parèixer molt senzill d'utilitzar, encara que tampoc vaig utilitzar-lo en profunditat, pense que es pot aprendre ràpidament.
Personalment crec que aquest recurs pot ser s molt útil a l'aula, ja que es poden produir activitats de tot tipus i a més, interactives.  Hui en dia se li dona molta importància al protagonisme de a l'alumne a classe, ja que han d'intervindre la major part del temps, Doncs bé, aquest recurs té permet això, donar-li llibertat a l'alumne  a l'hora d’aprendre.
També cal destacar que l'ús de les TIC, motiven a l'alumne, ja que es evident que prefereixen alçar-se de la cadira i fer una activitat tocant la pantalla tàctil  que omplint una fitxa.

Així doncs, anime a tots els futurs docent a fer ús d'aquestes ferramentes a l'aula!!

Deixe per ací uns exemples de les activitats que vam dissenyar:





lunes, 18 de mayo de 2020

BUNYOL, EL CARAGOL.

El nostre conte digital tracta l'autoestima, un tema molt importat que quasi no es treballa a l'escola. 
Personalment pense que es un dels valors que més s'han de tractar amb els xiquets, ja que un factor que afecta en gran mesura a l'èxit acadèmic es l'autoestima. El xiquet ha de tindre un bon autoconcepte, s'ha de veure capaç de fer allò que vol i d'estimar-se a sí mateix. 

Bé, doncs tot això l'hem volgut reflectir en el conte " El caragol Bunyol"  on un caragol es diferent a la resta per la seua clòtxina i el deixen sol, així pren la decisió de pintar-se-la igual que els demés. Finalment, es dona compte que tots els caragols tenen aspectes que els diferencien de la resta i axó no es  roí, sinó al contrari. Bunyol acaba estimant-se a sí mateix i la seua clòtxina.

Per a realitzar aquesta pràctica hem utilitzat diversos recursos, com Canva o Story bird. Pense que es interessant aprendre a utilitzar estes aplicacions ja que en un futur poden fer-les servir amb els xiquets. 


La PDI a l'educació.

El grup 13 ha exposat hui el tema sobre la PDI a l'escola. Des del meu punt de vista  han aconseguit fer arribar el contingut del tema d'una manera clara i breu, aspecte que no es molt fàcil i menys en les circumstàncies que estem vivint.

A més, com es pot veure i he esmentat anteriorment amb l'aplicació Powton es poden produir vídeos molt interessant ja que es poden combinar diferents recursos dins d'aquesta.

M'agradaria destacar la bona coordinació entre les diapositives i la veu, ja que apareixen la majoria de voltes a l’uníson, per el que es pot veure el treball que hi ha darrere. Altre aspecte a dir es l’ús de les fotografies, doncs fan el vídeo més atractiu i cridaner a més que pense que la informació sempre s'interioritza millor de manera visual que auditiva.

Malgrat el bon treball, jo hauria posat la música de fons més baixa per a que s’escoltara millor la veu.


domingo, 17 de mayo de 2020

Vaig trobar-me aquesta fotografia per itnernet, i em va fer reflexionar. Els professors, realment saben com introduir les TIC en les aules?

Incompetència

Hui la classe ha sigut una mica distinta, ja que ens hem connectat a una videoconferència amb el professor.

Personalment, pense  que en aquesta assignatura no es del tot necessari fer-la per vídeo, doncs treballem i seguim la classe amb el blog del professor. En canvi, potser tinga un aspecte positiu, i es que a voltes les explicacions de les pràctiques no queden massa clares i d'aquesta manera podem preguntar-li els dubtes que ixen. 

De totes maneres, amb aquest tema m'agradaria fer una reflexió. Quan va començar l'estat d'alarma i van suspendre les classes molt professors van tindre la iniciativa de continuar amb les classe amb videoconferències, o amb el blog com es el cas d'aquesta. Malgrat això, altres professors pareix que s'han pres aquest temps com unes vacances. Personalment, opine que els professor haurien de posar-nos facilitats per a seguir les classes, ja que en moltes ocasions estem sent autodidactes, i en volta d'això, el que fan es el contrari.

Només volia comentar el tema perquè pense es molt important i que no se li dona importància que correspon.


El software lliure a l'educació

El tema que s'ha exposat hui a sigut el corresponent al tema 15.

La presentació ha sigut creada amb l'aplicació Powton, que des del meu punt de vista estos mesos ens ha ajudat prou amb les assignatures, ja que moltes pràctiques les hem tingut que realitzar en format de vídeo. 

Quant a l’estructura i la forma de presentar el tema m'ha paregut molt clara, les diapositives son molt visuals, ja que utilitzen imatges que donen vida al text.  Cal destacar que el to de veu està ben aconseguit doncs té manté l'atenció des de el principi fins al final
 .

Per finalitzar m'agradaria dir; Enhorabona per el treball!