miércoles, 20 de mayo de 2020

Internet com a mitjà d'aprenentatge.


 L'últim vídeo de teoria el va realitzar el grup 14 i   va tractar sobre l'ús d'internet a l'àmbit educatiu.
Respecte al  disseny del vídeo, opine que és molt  visual i qee estèticament dona bon resultat.  Malgrat això, potser l'extensió del vídeo  i la velocitat a la que parlem que a voltes és una mica lenta es faça un poc pesat i coste mantindre l'atenció.

A pesar d'això es nota que hi ha molt de treball darrere, i cal dir que adaptar una exposició oral a un vídeo no es fàcil i més tenint un tema tan extens i teòric.


La família d'instruments.


L'última pràctica de l'assignatura va consistir a realitzar una seqüència didàctica amb la pizarra digital. 
EL meu grup y jo vam dissenyar unes activitats relacionades amb la música. L'objectiu d'aquesta era ensenyar als xiquets les diferents famílies d’instruments. 

El software em va parèixer molt senzill d'utilitzar, encara que tampoc vaig utilitzar-lo en profunditat, pense que es pot aprendre ràpidament.
Personalment crec que aquest recurs pot ser s molt útil a l'aula, ja que es poden produir activitats de tot tipus i a més, interactives.  Hui en dia se li dona molta importància al protagonisme de a l'alumne a classe, ja que han d'intervindre la major part del temps, Doncs bé, aquest recurs té permet això, donar-li llibertat a l'alumne  a l'hora d’aprendre.
També cal destacar que l'ús de les TIC, motiven a l'alumne, ja que es evident que prefereixen alçar-se de la cadira i fer una activitat tocant la pantalla tàctil  que omplint una fitxa.

Així doncs, anime a tots els futurs docent a fer ús d'aquestes ferramentes a l'aula!!

Deixe per ací uns exemples de les activitats que vam dissenyar:





lunes, 18 de mayo de 2020

BUNYOL, EL CARAGOL.

El nostre conte digital tracta l'autoestima, un tema molt importat que quasi no es treballa a l'escola. 
Personalment pense que es un dels valors que més s'han de tractar amb els xiquets, ja que un factor que afecta en gran mesura a l'èxit acadèmic es l'autoestima. El xiquet ha de tindre un bon autoconcepte, s'ha de veure capaç de fer allò que vol i d'estimar-se a sí mateix. 

Bé, doncs tot això l'hem volgut reflectir en el conte " El caragol Bunyol"  on un caragol es diferent a la resta per la seua clòtxina i el deixen sol, així pren la decisió de pintar-se-la igual que els demés. Finalment, es dona compte que tots els caragols tenen aspectes que els diferencien de la resta i axó no es  roí, sinó al contrari. Bunyol acaba estimant-se a sí mateix i la seua clòtxina.

Per a realitzar aquesta pràctica hem utilitzat diversos recursos, com Canva o Story bird. Pense que es interessant aprendre a utilitzar estes aplicacions ja que en un futur poden fer-les servir amb els xiquets. 


La PDI a l'educació.

El grup 13 ha exposat hui el tema sobre la PDI a l'escola. Des del meu punt de vista  han aconseguit fer arribar el contingut del tema d'una manera clara i breu, aspecte que no es molt fàcil i menys en les circumstàncies que estem vivint.

A més, com es pot veure i he esmentat anteriorment amb l'aplicació Powton es poden produir vídeos molt interessant ja que es poden combinar diferents recursos dins d'aquesta.

M'agradaria destacar la bona coordinació entre les diapositives i la veu, ja que apareixen la majoria de voltes a l’uníson, per el que es pot veure el treball que hi ha darrere. Altre aspecte a dir es l’ús de les fotografies, doncs fan el vídeo més atractiu i cridaner a més que pense que la informació sempre s'interioritza millor de manera visual que auditiva.

Malgrat el bon treball, jo hauria posat la música de fons més baixa per a que s’escoltara millor la veu.


domingo, 17 de mayo de 2020

Vaig trobar-me aquesta fotografia per itnernet, i em va fer reflexionar. Els professors, realment saben com introduir les TIC en les aules?

Incompetència

Hui la classe ha sigut una mica distinta, ja que ens hem connectat a una videoconferència amb el professor.

Personalment, pense  que en aquesta assignatura no es del tot necessari fer-la per vídeo, doncs treballem i seguim la classe amb el blog del professor. En canvi, potser tinga un aspecte positiu, i es que a voltes les explicacions de les pràctiques no queden massa clares i d'aquesta manera podem preguntar-li els dubtes que ixen. 

De totes maneres, amb aquest tema m'agradaria fer una reflexió. Quan va començar l'estat d'alarma i van suspendre les classes molt professors van tindre la iniciativa de continuar amb les classe amb videoconferències, o amb el blog com es el cas d'aquesta. Malgrat això, altres professors pareix que s'han pres aquest temps com unes vacances. Personalment, opine que els professor haurien de posar-nos facilitats per a seguir les classes, ja que en moltes ocasions estem sent autodidactes, i en volta d'això, el que fan es el contrari.

Només volia comentar el tema perquè pense es molt important i que no se li dona importància que correspon.


El software lliure a l'educació

El tema que s'ha exposat hui a sigut el corresponent al tema 15.

La presentació ha sigut creada amb l'aplicació Powton, que des del meu punt de vista estos mesos ens ha ajudat prou amb les assignatures, ja que moltes pràctiques les hem tingut que realitzar en format de vídeo. 

Quant a l’estructura i la forma de presentar el tema m'ha paregut molt clara, les diapositives son molt visuals, ja que utilitzen imatges que donen vida al text.  Cal destacar que el to de veu està ben aconseguit doncs té manté l'atenció des de el principi fins al final
 .

Per finalitzar m'agradaria dir; Enhorabona per el treball!

WEB 2.0

LES 4 ESTACIONS.

Aquesta activitat va dirigida a 5é de primària i es treballarà la competència digital, les habilitats orals del xiquets i la competència literària, a més de potenciar la creativitat.

Per a realitzar l'activitat, primerament es dividirà a la classe en 4 grups, i a cada grup se li assignarà una estació " primavera, hivern, estiu i tardor". A partir d'ací cada grup haurà d'escriure un poema sobre aquesta. 
A banda del poema, els alumnes també realitzaran un full de mà i un mosaic de lletres sobre el poema, ja que una vegada produït  es simularà a classe  un club de poesia, on cada grup recitarà el seu poema i faran propaganda d'aquest.

La professora valorà tan el poema com els dos documents i els aspectes que més tindrà en comte serà la creativitat dels xiquets i a l'hora de exposar-lo, la seua competència oral.
A més, després de cada presentació la resta d'alumnes també donarà la seua opinió sobre el poema amb la intenció de desenvolupar el pensament crític dels alumnes.

Els objectius d'aquesta activitat seran:
- Millorar la destresa oral dels xiquets.
- Potenciar la creativitat.
- Fer ús de les TIC
- Aprendre a escriure poesia
- Fomentar el pensament crític dels alumnes
- Millorar a l'hora de parlar el públic

.
Un exemple:

Fotografia estreta de: https://es.calameo.com/books/0020384113bcfb575da71

LES 3 ERRES.


Hui vaig a presentar-vos el nostre relat digital.
La veritat que fer una pràctica així en les condicions que estem vivint no es tara fàcil, però bé, el meu equip i jo hem aconseguit adaptar-nos.

El nostre relat digital tracta un tema de molta importància actualment, aquest és" el reciclatge". Hem elegit aquest tema, perquè pensem que no es tracta com es deuria a l'escola i volíem donar-li l’èmfasi que es mereix. 
Personalment, pense que s'ha d'ensenyar des de xicotets al nens a cuidar el medi ambient, ja que aquest es la nostra casa i hem de saber mantenir-la neta. 

La tècnica que hem emprat ha sigut " Stop Motion", ja que ens pareixia original i així cadascú podia fer les fotografies i a l'hora de muntar-lo quedaria coherent.  José i jo ens vam encarregar de fer les fotografies i Vero i Juanjo de editar el vídeo. Des de el meu punt de vista vam aconseguir el que volíem, un vídeo concís on es plasma la idea del reciclatge.

Deixe el vídeo, pero a que el pugueu gaudir.



La competencia digital dels estudiants.

Hui, l'equip 9 ha exposat el seu tema " la competència digital dels estudiants". 

Personalment, pense que han fet un excel·lent treball. EL vídeo era molt interactiu, ja que a mesura que explicaven el temari feien preguntes, aspecte que va captat la meua atenció des del primer moment. A més, cal comentar que el vídeo es molt visual, no hi ha quasi text i utilitzen moltes fotografies el que fa que siga cridaner i res pesat.

En conclusió, opine que pesar de les circumstàncies que estem vivint han sabut adaptar-se a la perfecció y ha aconseguit fer un molt bon treball. 



Exposicions virtuals

La classe de hui es va dedicar a veure les exposicions de l'equip 7, les quals m'agradaria comentar.

Opine que els vídeos son correctes i la qualitat de l’àudio es prou bona, ja que s’entén perfectament el que diuen. Malgrat això, pense que podrien haber-lo fet més interactiu, amb activitats o preguntes, ja que enguany ens han ensenyat diveres plataformes per a fer ppt interactius. 

De tota manera es nota el treball darrere, ja que no es el mateix presentar el tema a classe amb els companys que grabar-te tu soles a casa. Axí, done la meua enhorabona als companys pel seu treball.

I deixe per ací el video del tema 7 que es el que més m'ha agradat, ja que utilitza moltes fotografies i això fa que capten millor l'atenció


Calendari de les pràctiques

Deixe per ací el nou calendari de lliurament de les pràctiques. El deixaré  a la pestanya "calendari" per si voleu consultar-lo.
I ara.... A treballar!!


sábado, 16 de mayo de 2020

Perduts per l'espai.


La classe de hui a consistit a explicar la següent pràctica que tractarà de fer un relat digital amb un vídeo. Aquesta l'esmentaré més profundament endavant. A més també s'han fet exposicions de les web quest.
 
Pel que fa les web Quest m'agradaria comentar dos que m'han paregut prou interessant. La primera es sobre l'espai, però el que la fa especial es que han fet una scape room que passa per tots els planetes i apareix una data sobre cadascun. Me pareix una manera molt divertida i dinàmica per a donar els continguts.

D'altra banda voldria esmentar la web quest dels pirates, ja que el disseny en sí es molt cridaner i això fa que atragui als xiquets a treballar les activitats. 

En conclusió les dues són un bon treball i es nota l'esforç.


La classe virtual. Funcionarà?

Hui ha sigut el primer dia d'aquesta  assigantura a distància i pense que no hi habrà cap problema a desevoulapar-la via online, ja que la teoria es pot expossar amb vídeos i les pràctiques les farem de manera digital.


L'eix de la classe serà el blog del professor on penjarà les pautes d

els següents treballs, les expossisions i les pràctiques fetes per nosaltres. D'aquesta manera l'assignatura no perd massa qualitat, doncs podem seguir les classe sense cap problema. 

Els kahoots els farem a través de Uacloud, la plataforma de la universitat, que al meu parer no canvia practiment res, doncs es plasma el questionari de la mateixa manera.

Mes endavant escrirè la meua opinió sobre el nou sistema, però anticipe que creec que anirà molt bé.

viernes, 15 de mayo de 2020

L'ultima classe a l'aula.

Hui  el meu grup  ha expossat el tema de teoria, que corresponia al tema 17 del llibre. Al meu parer el tema era prou dens i per això hem intentar fer-lo de la manera més dinàmica possible amb videos i activitats. Esperem haver-lo conseguit!!!

 Tot i axí, la classe ha sigut diferent, només erem unes 10 persones a classe, ja que a partir de hui les classes presencials acaben i comecem a fer-les via online. 

Encara m'enrecorde com fa uns dies parlava en el meu pare veient les noticiesdd'Italia i deiem " arribarem fins al punt de tancar-ho tot, ací a Espanya?" Doncs, es veu que sí. Aquest es un tema molt delicat i extrany per a tots , doncs només volia dir que espere que tot passe ràpid.

El meu grup i jo continuarem  fent les pràctiques a distància i fent el treball colaborativament, 

domingo, 12 de abril de 2020

Viatje per Espanya

La classe de hui ha començat amb la presentació del tema de teoria " Les xarxes socials i les seues families". Al meu parer la presentaicó ha sigut prou amena, aspecte que cal destacar, ja que els temes a exposar són una mica densos i aconseguir que l'exposició no es faça pesada es un assoliment!!
A més, han fet ús de la xara social "Instagram" per a explicar-nos com es poden utilitzar aquestes xarxes a l'ambit educatiu, la qual ha funcionat molt bé perquè es una xarxa que coneixem tots.

Després de la presentació del tema, hem segut amb les exposicions de la Miniquest, i m'agradaria cometar una que m'ha agrat en especial.

En aquesta es tracteven contiguts sobre ciencies socials, i per a treballar-los, el grup ha creat un video amb ells mateixos interpretant un rol sobre uns personatges que han de trobar la petxina del camí de Santiago que ha sigut furtada. Per aconsegui-ho han d'anar super les diferents proves que van  apareixent.

 Les preguntes les van crear amb " educaplay" un recurs molt útil per  produir preguntes de diferents formes i mètodes.

Em va parèixer una Miniquest molt treballada i completa!!

domingo, 1 de marzo de 2020

Un viatge pel sistema digestiu

En la sessió de hui, el meu grup i jo hem exposat la nostra miniquest. Aquesta tractava sobre l'aparell digestiu i consistia a respondre una preguntes sobre les fases de l'aparell per a aconseguir eixir del cos.

El nostre objectiu era donar un tema amb molts contiguts conceptuals com es aquest, d'una manera més dinàmica i divertida i per aixó vam crear la següen història:
  Els xiquets s'avien convertit en galetes i el monstre de les galetes se'ls havia menjat, axí que , per aconseguir sortir del cos havien de superar divereses preguntes sobre l'aparell digestiu.


D'aquesta manera, l'alumnat té un objectiu, i està aprenent amb una finalitat, no només esta llegint el contigut d'un manual.


Per a crear aquesta activitat hem fet servir la plataforma Genially, la qual serveix per a crear qualsevol cosa, es prou interessant!!

També voliem que el nostre alumnat puguera accedir a l'activitat desde casa i  que pugueren treballar el tema no sols a l'aula sinò en qualsevol lloc. 

MiniQuest, MiniQuest, MiniQuest....

Hui han exposat diversos grups la miniquest, i voldria dir que tant l'una com l'altra han sigut prou enriquidores, Encara que la que més m'ha agradat ha sigut la miniquest que s'ha basat en un sacape room, ja que  el fet d'alçar a tota la classe i buscar còdis QR ha aconseguit
que siga molt interactiva i dinànimca.

 Malgrat això, cal dir que l'exposició on cada alumne havia de completar la seua tasca  per a a aconseguir obrir el tresor em va pareixer  una metodologia molt efectiva, ja que fomentava el treball cooperatiu i no la competició.

lunes, 24 de febrero de 2020

Una exposició per racons...

Hui han fet la primera exposició del temari, la qual  tractava sobre la wiki, el blog i la webquest.

Des del meu punt de visa, han exposat d'una manera diferente i molt interessant, ja que en comptes de fer la presentació fent ús del power point, han utilitzat una metodologia per racons on  han separat a la classe en 3 grups y cadascun se n'ha anat  amb un membre del grup. Cada memebre s'ha preparat la seua presentació en una cartolina, aspecte que cal descatar, ja que han explicat un tema sobre les tecnologies de manera analógica, però que ha donat molt bon resultat. Daquesta manera, van aconseguir que tots estigueren atents i interessats pel que contaven.


A més, voldria destacar que l'ensenyament de l'ús daquestes ferramentes es molt útil hui en dia, ja que és inevitables que en un futur ens facen servir tot tipus de recursos digitals i hem de saber utilitzar-los correctament.

domingo, 23 de febrero de 2020

I si viatgem a l'espai?

La sessió de hui ha consistit a expossar els diferents murals que cada grup hi havia creat. Dins d'aquestos havia d'haver una unitat didàctica sobre diferentes continguts. Alguns temes han sigut:els sentits, els valors ètics, els sentiments, la prehistòria, el cicle de l'aigua o la música.

Després de cada presentació haviem d'avaluar la composició, el contigut i l'exposició de cada grup. D'aquesta manera s'aconsegueix  desenvolupar el nostre pensament crític i una aprenentatge recíproc.

 El meu grup ha exposat el mural sobre l'espai. L'objectiu del nostre treball era demostrar que un contigut com és el sistema solar, es pot donar de manera lúdica i divertida. A més, pense que aquest tema té un gran interés per als xiquets, i això s'ha d'aprofitar. Per tant, de vegades s'han de deixar al costat els llibres tradicionals i fer ús d'una metodologia més activa.



 També, amb el nostre mural buscaven un disseny cridaner per a captar l'atenció dels usuaris, la qual cosa, creec que es va aconseguir amb éxit.


Les emocions


La sessió de hui ha consistit a exposar els murals que havia preparat cada grup. D'aquesta manera hem pogut veure més idees que ens poden ajudar en un futur, ja que cada grup  ha explicat un contigut diferent i d'una manera alternativa.

Tots els murals estaven molt bé desenvolupats, pero el més interessant ,en la meua opinió, ha sigut el de " Les emocions".,  Aquest proposava diferents formes de treballar els sentiments amb els alumnes i de com gestionar les emocions,  un aspecte que em pareix tant important com saber sumar.

Malgrat això, al curriculum moltes voltes s'oblida de donar aquests aspesctes amb els xiquets i per això els mestres hem de prendre la iniciativa i començar treballar-les!! 
Resultado de imagen de les emocions

Primer dia de classe


Hui ha sigut el primer dia de l'assignatura d'aules digitals ,en la qual, el professor ens ha fet  una introducció sobre el contigut que donarem a l'assignatura i com s'avualuarà. A més, hem fet els grups de treball i el Jorge ( el professor) ens ha assignat els temes de teoria que haurem d'expossar en un futur.

Al meu parer, hui en dia les tecnologies estan integrades totalment al nostre dia dia, i poc a poc estan introduint-se a l'àmbit educatiu, per tant com a futurs docents tenim la responsabilitat de dominar-les en la medida del possible per a fer un bon ús d'elles a l´hora de donar classe.